♥(¯`´•.¸(¯`´•.¸ ______________ ¸.•´´¯)¸.•´´¯)♥
*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•..♫♪•Assalamu'alaikum.♪♫..•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*
♥(_¸.•´´(_¸.•´´ ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ `´•.¸_)´´•.¸_)♥.

Wednesday, June 8, 2011

Seminggu...



Seorang kanak2 menyapaku setelah aku selesai solat Isyak... Kanak2 yg cukup aku kenali. Ahli jemaah yg cukup setia mengikut ayahnya bersama bersolat di masjid UTM.

"err... kak... kenapa dah lama x nampak datang sini... akk pergi mana?" suaranya terputus2

"oooh, sebab akk bizi jaga baby akk...." jawabku ringkas

"ooooh, saya dah agak dah akk dah kawin..." dia senyum lebar

Dalam hatiku berkata; dia tak perasan perubahan tubuhku langsung, mungkin sebab selama ni dia melihat aku berjubah dan bertudung labuh yang menutup seluruh bentuk tubuhku. Walaupun, hampir setiap hari aku menegur dia.

"akk x nampak macam dah kawin ke?" dia hanya tersipu2 malu bila aku balas dengan pertanyaan

"mana baby akk?" tanya dia.

Aku tahu soalan tue akan keluar dari mulutnya. Masakan tidak, aku selalu nampak dia leka bermain2 dengan anak2 jemaah yg datang sehinggakan aku selalu bertanyakan padanya sudahkah dia selesaikan solatnya.

"baby akk dh xde... dia ada kt syurga sekarang..." jawabku pendek.

Aku lihat dia terpingga2 mendengar jawapanku. Lalu, aku pun menyambung.

"... kanak2 yg meninggal sebelum baligh tiada dosa, jadi, tempatnya disyurga lah, inshaALLAH"

"Oooooo... baru faham. Akk tak sedih ke?" dia bertanya

"Mestilah sedih... baby akk baru je seminggu tak de... dia hidup hanya 52 hari di atas dunia nie..." balasku

Mendengarkan jawapanku, mukanya lantas tertunduk... jari telunjuknya bermain2 di atas karpet yg berbulu tebal itu.........

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
♥(¯`´•.¸(¯`´•.¸ _________❀✿❀_________ ¸.•´´¯)
>>>>>>>>> ✿°° ❀✿❀ TERIMA KASIH ❀✿❀ °° ✿<<<<<<
♥(_¸.•´´(_¸.•´´ ¯¯¯¯¯¯¯¯¯❀✿❀¯¯¯¯¯¯¯¯¯ `´•.¸_)´´•.¸_)♥.

♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪•Datang Lagi Ye.♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪