♥(¯`´•.¸(¯`´•.¸ ______________ ¸.•´´¯)¸.•´´¯)♥
*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•..♫♪•Assalamu'alaikum.♪♫..•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*
♥(_¸.•´´(_¸.•´´ ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ `´•.¸_)´´•.¸_)♥.

Sunday, March 27, 2011

Pengalaman Masuk Wad Hospital Kulai

Aku baru kuar wad tenghari td... sonok dpt pgalaman ni... alhmdlh, so, far, Dr. kata hanya irregular contraction & -ve for SE... cuma pesan Dr., wajib rest cukup2, selalu baring dan jgn over work... (aku juz senyum jek - sbb sumenya mmg aku x buat.. hihihiii)

Dari ptg smlm aku masuk wad smpi matahari terbit balik harini; aku dok sibuk jaga 2 org mak yg tgh lemah dr kesan jahitan waktu deliver dan jugak, jd baby sitter full-time... saje2 je tolong2 sbb bukannya bley tdo pun dlm wad yg bising tue.... sgt2 la bingit telinga... bising dgn suara baby nangis sana sini... ingatkan boleh la rest puas2... rupanya, tak... ALLAH nk bg rasa pengalaman baru ;)


Aku rasa cukup kasihan kt baby nagis xhenti2 dr malam smpi pg2 buta... lagi kesian, tgk maknya yg dok b'gerak slow sgt2... lagi lagi, kesian tgk darah menitik2 dr pakaian diorg... dlm otak aku dok pkir; peliknya... nape nurse xdtg2 tgk; skurang2nya tnya la apa masalah... agaknya sbb diorg nk pastikan peparu baby fungsi dgn baik, so, baby dibiar nangis je sekuat2nya... aku plak, bizi buat eksperimen cane nk kasi baby senyap... macam2 taktik la aku design... hahaha.. kelakar... tp baby respond.. ish, bijak betol diorg ni... saje je buat aku jd geram...

xpela jd org org suruhan xberbayar kejap, huhuu... xsampai hati nk biarkan mak2 yg tgh lemah tanpa bantuan - jd, apa saja yg mak diorg suruh aku buat ler... tlg amek air, kuarkan baby dr troli, sapu myk kaki tapak kaki & perut baby, tukar lampin, tolong betulkan kain bedung yg da senget benget... sian baby2 kesejukan... almaklumlaaa, luas permukaan badan baby yg kecil mybbkn baby mudah sejuk... sampai merah2 muka baby menangis... ish... mujur aku x nangis gak kt c2 tgk diorg nangis smbil t'ketar2 suara...



Member katil sebelah aku plak, dok sibuk kata; rajin2nya jalan, patut ler kaki bengkak semacam... yg paling x tahan; dia report kt nurse ttg kaki aku.. huhuuu... nurse pun apa lagi... tambah2 lg, nurse yg byk pengalaman; kena ceramah la aku kt c2... huhuhuu... tp, yg bestnya aku dpt refresh info aku...

Oh, pengalaman yg paling xleh nk lupa; aku tolong bersubahat.... bancuh susu botol... kalau nurse nmpk; kompem r kena marah punyer... pas minum susu botol; baru baby diam dr esakan tp xgak tdo2... susu ibu ada kuar, cuma, terlalu sedikit, baby x kenyang agaknya...

Pengalaman sehari di wad, tlah beri sedikit sebanyak info2 yg penting pd aku yg zero pengalaman... hihii...

Apa2pun, aku b'syukur sbb ALLAH pelihara waktu solatku, auratku dan perbuatan2 dr yg melalaikanku spt menyayi2/mendengar lagu diatas katil... atau m'baca majalah yg xde manfaat pun... alhmdlh... moga ALLAH akan terus pelihara amalku dan m'perbaiki urusanku... aaamiin... oh, tak lupa aku akan doakan ibu2 generasi akan dtg agar jd ibu2 moden yg islamik dan bijak n_n

Thank you ALLAH ♥♥♥

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
♥(¯`´•.¸(¯`´•.¸ _________❀✿❀_________ ¸.•´´¯)
>>>>>>>>> ✿°° ❀✿❀ TERIMA KASIH ❀✿❀ °° ✿<<<<<<
♥(_¸.•´´(_¸.•´´ ¯¯¯¯¯¯¯¯¯❀✿❀¯¯¯¯¯¯¯¯¯ `´•.¸_)´´•.¸_)♥.

♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪•Datang Lagi Ye.♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪