♥(¯`´•.¸(¯`´•.¸ ______________ ¸.•´´¯)¸.•´´¯)♥
*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•..♫♪•Assalamu'alaikum.♪♫..•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*
♥(_¸.•´´(_¸.•´´ ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ `´•.¸_)´´•.¸_)♥.

Wednesday, May 25, 2011

Dia Bidadari



Raudhah Saffiyah... tak sangka begitu singkat perkenalan kita... belum puas umi & babah merasai kehangatanmu... jupe umi & babah dipintu syurga ye sayang...

Raudhah Saffiyah - Bidadari Umi & Babah yg membawa tiket utk syurga♥

Umi & babah rindu Raudhah Saffiyah♥
May 21 at 11:38pm

Hari ini, Raudhah Saffiyah telah selamat dikebumikan ditanah perkuburan Shah Alam pada pukul 5.30ptg... Hujan renyai2 mengiringi pemergian bidadari kecil hati umi & babah... Walaupun hati umi& babah seperti hujan itu; namun umi & babah redha... kerana ini adalah ketentuan ALLAH, kerna Dia Tuhan kita... Pengharapan kita... tempat kita kembali... inshaALLAH, nnt kita berkumpul didalam syurga ye sayang....
May 21 at 11:42pm

Umi dan babah minta maaf sgt2 kt Raudhah Saffiyah andai umi & babah tak pandai jaga Raudhah Saffiyah... kita jupe di syurga ye sayang.... umi & babah sayang Raudhah Saffiyah... tapi rupa2nya, Raudhah Saffiyah hadir dikehidupan dunia ini semata2 ingin hadiahkan umi & babah sebuah hadiah yg sangat besar dari ALLAH... ALLAH, Tuhan kita.... ALLAH, dari Dia kita datang.... ALLAH, tempat kita mengadu segala2nya....
May 21 at 11:46pm

Sepanjang malam semalam... mata Raudhah Saffiyah celik, besar, merenung mata umi... melihat umi... mata kita saling bertentang... rupanya, itulah cara Raudhah Saffiyah mengucapkan selamat tinggal pd umi....
May 21 at 11:49pm

Babah dukung Raudhah Saffiyah pagi tadi, sebelum ke surau... seringkali, babah gagal menenangkan Raudhah Saffiyah... tapi, pagi itulah, Raudhah Saffiyah tenang didakapan babah... tak sangka, itu peluk cium babah utk Raudhah Saffiyah yg terakhir yg menenangkan Raudhah Saffiyah... tak sangka, itulah kasih terakhir yg Raudhah Saffiyah tunjukkan pd babah...
May 21 at 11:54pm


Raudhah Saffiyah - bidadari dihati umi & babah - pengutus tiket syurga dari ALLAH untuk umi & babah...
May 21 at 11:56pm


Raudhah Saffiyah sihat... sihat... sihat... takde demam... takde sakit apa2... hanya cuma, masa Raudhah Saffiyah bersama umi & babah dikehidupan dunia ini telah ALLAH takdirkan berakhir Subuh tadi...
May 21 at 11:58pm


Waktu umi & babah melihat jasad Raudhah Saffiyah pagi itu, bagaikan..... sesuatu yg tajam menghentap jantung umi... sepanjang perjalanan ke HSA, tanya doa & tangisan yg umi & babah ucapkan... umi dapat rasakan, hari ini adalah hari terakhir jodoh pertemuan kita... harapan umi hanya satu... ALLAH pertemukan kita di syurga...
Sunday at 12:05am

umi rasa gembira bila dapat ajar Raudhah Saffiyah selawat 3 hari lepas... nanti, Raudhah Saffiyah jangan lupa cari Rasulullah di dalam syurga ye sayang... baginda adalah Rasul kita, kekasih ALLAH...
Sunday at 12:07am


umi rasa gembira selalu ucapakan kalimat LaillahaillaALLAH pd Raudhah Saffiyah... Dia adalah Tuhan kita... padaNya kita sembah dan taat... nanti, dalam syurga, Raudhah Saffiyah kalau ada hajat mintalah pd ALLAH ye... dan jangan lupa doakan utk umi & babah sekali ye...
Sunday at 12:09am

umi rasa gembira sebab Raudhah Saffiyah selalu temankan umi dengar ceramah di Ikim.Fm, Al Kuliyyah, Tanyalah Ustaz, Johorfm Permata Selatan... umi nk belajar sama2 dgn Raudhah Saffiyah, tapi sekarang, babah la yg akan temankan umi sebab Raudhah Saffiyah berada di tempat yg lebih hebat, yg selalu m'ucapkan kata2 indah... syurga itu lebih baik kan sayang♥
Sunday at 12:13am


Raudhah Saffiyah bermain2lah sepuas2nya di syurga ye. sayang.. lihatlah keindahan syurga... kt sana ada air yg lebih sedap dr susu umi... kt sana ada permandangan yg indah dr rumah umi & babah... berjalan2lah ye sayang... nanti, kalau Raudhah Saffiyah terserempak dgn Rasulullah/para nabi/para syuhada sampaikan salam umi & babah pd mereka ye...
Sunday at 12:16am

umi & babah... redha, redha, redha... kerana ini ketentuan ALLAH.... apapun asbab yg ALLAH hadirkan itu hanyalah asbab.. hakikatnya; ALLAH Maha Berkuasa... Dialah Yg Menulis Ketentuan untuk kita semua... umi & babah; say....ang Raudhah Saffiyah
Sunday at 12:19am

umi rindu Raudhah Saffiyah... umi rindu... tapi, ALLAH lebih rindu untuk bertemu kembali denganmu sayang...
Sunday at 12:20am


babah dah pun belikan ubat untuk hentikan aliran susu umi... susu di syurga pasti lebih sedapkan sayang? minumlah... teguklah sepuas2nya sayang... nanti Raudhah Saffiyah tunjukkan pd umi & babah telaga susu yg paling sedap dlm syurga ye sayang... nanti... bila kita berkumpul bersama disana...
Sunday at 12:23am

tak sangka ALLAH terlah hadirkan dirumah umi & babah seorang ahli syurga yg b'nama Raudhah Saffiyah
Sunday at 12:25am

ALLAH... Allahuakbar... ALLAH, Kau Maha Besar...
Sunday at 12:28am

DariMu kami datang... kepadaMu... kami kembali... sesungguhnya, syurga itu adalah sebaik2 tempat kembali... moga ALLAH, kuatkan hati umi & babah, amin, amin, amin ya Rabbal a'lamin
Sunday at 12:29am


Sahabat sekalian, maafkan aku andai catatan kecil hatiku ini mengganggu kalian... hanyasanya, hati ini ingin memahat bait2 terakhir buat insan yg daku kenal bernama Raudhah Saffiyah...
Sunday at 12:35am

7 comments:

  1. Assalamualaikum,

    Your story made me cry..I had a near death experience with my daughter anis zulaikha, alhamdulillah semua ok akhirnya..

    Semoga cekal menghadapi dugaan Allah dan semoga sentiasa berada di bawah naungannya..

    ReplyDelete
  2. Wslm wbt,

    Catitan ni, saya post dalam FB saya sebenarnya. Waktu tue, malam pertama tidur saya tanpa Raudhah Saffiyah.

    Saya catitkan perasaan saya supaya saya tak akan lupa saat2 manis, pahit, indah etc bersama Raudhah Saffiyah.

    Sebab saya tahu, saya perlu melalui proses me"lupa"kan si dia yang saya sayangi.

    Terima kasih atas doa saudari, terima kasih sudi doakan saya ^_~

    Tak sangka 2 bulan lebih telah berlalu... Semakin hari semakin nyilu menrindunya. Namun, ALLAH-lah pemilik segala cinta dan kasih sayang.

    Moga saudari juga tabah melalui segala dugaan di dalam kehidupan dunia yg sementara ini. Amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berbahagialah menjadi ibu ahli syurga...:)

      Delete
  3. Sedih baca..saya terjumpa blog ni ketika sedang mencari faktor bayi mengeliat hinggalah membawa saya terjumpa kisah raudah saffiyah...tabahnya hati awak...saya kagum

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf dah buat sis sedih. Dalam blog ni sekadar catatan utk terapi jiwa bg diri sendiri. Dengan doa & harapan spy dapat melupakan rasa suam2 pahit yg datang secara tiba2 dlm hidup ini. Semoga ALLAH pelihara sis sekeluarga dlm kebaikan dunia akhirat, aaamin ;)

      Delete
  4. Assalammualaikum... Semoga terus tabah... Saya terjumpa blog ni masa mencari kenapa bayi saya kerap mengeliat... Risau juga sebab 7 tahun saya menanti zuriat... Raudhah Safiyyah penghuni syurga... Semoga sis terus tabah menjalani hari2 tanpanya... Maaf bertanya... Raudhah Safiyyah sakit apa? Semoga menjadi panduan buat saya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wslm wbt...

      JZKK, gembira atas doa sis. Dr cakap SDI; Sudden Death Infant. Semuanya ALLAH dah tetap bahagian masing utk kita didunia ni. Sabar & redha, itu sudah cukup jd ubat.

      Semoga sis jadi ibu mithali kpd bidadari/a yg comel sampai akhirnya dpt berkumpul smula disyurga, aaaamin

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
♥(¯`´•.¸(¯`´•.¸ _________❀✿❀_________ ¸.•´´¯)
>>>>>>>>> ✿°° ❀✿❀ TERIMA KASIH ❀✿❀ °° ✿<<<<<<
♥(_¸.•´´(_¸.•´´ ¯¯¯¯¯¯¯¯¯❀✿❀¯¯¯¯¯¯¯¯¯ `´•.¸_)´´•.¸_)♥.

♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪•Datang Lagi Ye.♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪